Vhodný warm up oddělí zrno od plev

Efektivní warm up nejen jako prevence zranění

Protažení tricáku, kvadráku a pár angličáků a jde se na to. Možná oběhnete jednou ovál a provozní teplota nastavená. Během tréninkové jednotky můžete sáhnut mnohokrát vedle, ale tak velké rozdíly v nepochopení tak důležité části jako je přípravná, zahřívací část byste těžko hledali. 

 

Nejde pouze o zvýšení tělesné teploty a "promazání kloubů, ale také o nastavení standardu pohybu a naladění se na příběh tréninkové jednotky, která je před vámi. 

 

Efektivní warm up se skládá z více pilířů a mezi hlavní patří:

  • SMR - válcování a rolování
  • Aktivační část - mobilita a stabilita
  • Pohybová část - obecný pohyb
  • Pohybová část - aktivace hýždí
  • Dynamický strečink
  • Pohybová integrace
  • Nervová aktivace

 

Ne vždy věnujete každé části stejnou důležitost a vše bude vysoce záležet na cíli tréninkové jednotky. Pokud warm up poskládáte hravě a zajímavě, klient ani nepozná, že skončila zahřívací část a plynule jste přešli do části hlavní. 

 

Podívejte se na příklad části nervové aktivace, která je často zároveň vhodným a přirozeným přechodem do části hlavní. 

 

coach
Autor článku:Jakub Wurzel

Syn, táta, strýc, manžel, otec, absolvent FTK UP Olomouc, NASM a člen vzdělávacího týmu TRX. 3DFITNESS Academy je podle něj rebel. Když někdo tvrdí, že něco nejde, protože to „bylo vždycky tak“, dokáže vám s kolegy opak. Na kurzech vítá otevřené hlavy a spoustu otázek. Tvrdí, že celé fitness hledá nějaké zkratky, zázračné metody, sexy cvičení a přitom odpověď může být úplně jednoduchá. Vzít si inspiraci z toho, jak jsme se naučili hýbat jako malé děti, ve vývojové kineziologii.