Trénink s kettlebellem

Cvičení s kettlebellem je velmi oblíbeným typem tréninku ve fitness. Obzvláště pro rozvoj síly je velmi využívanou formou. Neexistuje snad jediný crossfiterský gym nebo fitness studio, kde by se neválelo někde u stěny pár “koulí”. V tréninku jej nejčastěji využívají trenéři k procvičení “velkých cviků” jako jsou dřep, předklon, tlak. Toto jsou všechno pohyby v sagitální rovině, ve které trávíme během tréninku více než 70% času. V běžném životě však náš pohyb bývá i v dalších dvou rovinách - frontální a transverzální. Jak na to s kettlebellem? Jednoduše si to ukážeme na prvním videu (viz. níže). Vybrali jsme si jeden pohyb - výpad - který uděláme ve všech třech rovinách. Kettlebell nám v tomto případě slouží jako progrese (ztížení) cviků. Pokud tedy říkáme, že cvičíme funkční trénink, neměli bychom se pohybovat pouze v jedné rovině. 

Méně častým využitím kettlebellu je pak v tréninku mobility a flexibility. Můžete s ním využít širokou škálu pohybů. V některých cvičeních si zvolíte spíše lehké váhy (4-12kg) - převážně tam, kde rozvíjíte mobilitu aktivně pohybem. A v jiných spíše pasivnějších pozicích můžete zvolit i vyšší váhy (16kg a více) - například v hlubokých dřepech a výdržích. Hlavní pozornost byste měli věnovat vašemu tělu a co nejlépe navnímat každou krajní pozici a také pohyb, kterým se do ní dostanete. Tempo zvolte spíše pomalejší a měňte rozsahy a hmotnosti kettlebellu. 

coach
Autor článku:Filip Raptopulos

Je potomkem řeckých bohů. Vyrůstal v rázovitém kraji, kde uhelné lišky dávají dobrou noc. S TRX a funkčním tréninkem začal již při studiích na FTK UP v Olomouci. Hrál závodně hokej za Třinec, i když na to teda moc nevypadá. Cesta pohybu a hry je jeho vášeň. Proto tím v současné době „drtí“ ženskou hokejovou reprezentaci a další sportovce (tenisty, hokejisty a další). Má rád pracovitost, smysluplnost a vášeň ve sportu. Jo a co se sportu týče, tak mu prý jde všechno!!! EGO však dávno rozpustil!!! Rád sdílí a rád naslouchá 🙂