Denní rutina pro děti

Rutina a rituály pro děti. Proč je mít a proč je dělat? 

Rutina nemusí být nuda. Někdy slýcháváme, že je to ztráta času a tak trochu nutnost. Ale kde že?! Nemusí to tak být. Například taková ranní masáž míčkem, který budou mít děti nachystaný u postele, a jakmile vstanou, tak si promasíruji svoje nohy, může být fajn začátek dne. Rituály drží totiž děti stále “ve hře”. 

 

Důležitá je pravidelnost, abychom si rituál vštěpili a stala se z něj rutina. Něco co budeme dělat zcela automaticky. Aby došlo k fixaci rituálu, tak musíme vystoupit také z komfortní zóny. Tím si více vytváříme návyk. Forem rituálů je spousta. A určitě není cílem být otrokem. 

 

Cílem je si vytvářet návyk. A rituály jsou dalším střípkem do mozaiky pohybové přípravy dětí. Už jen vedení tréninkového deníčku je první drápek, který může nastartovat velké změny. Otužování, dýchací cvičení, denní pětka (cviky, které dělám každý den), meditace na oblíbeném polštáři. Jsou to perfektní činnosti k zdravému tělu i duchu.

 

Rituály můžeme zařazovat ráno, večer nebo klidně kdykol během dnei. Například ráno začnu již zmiňovanou masáží nohy a naopak večer před spaním si dám meditaci na oblíbeném polštářku a dopíšu si tréninkový deníček.

 

Vybrali jsme pro vás 7 cvičení (aktivit), která doporučujeme zařadit do denního programu jak dětí, tak i rodičů potažmo celé rodiny. Je skvělé, když na to děti nejsou samy. Zvedněte tátu z gauče a nebo zapojte mámu, která je v každodenním shonu kvůli povinnostem v domácnosti. Zkuste tak každý den aktivity jako masáž chodidel libovolným míčkem či Kliky s tenisákem, při kterých posílíte tělo. Jako další můžete zkusit cvik Židle, při kterém naopak potrénujete výdrž, nebo Mamlase, díky kterému nacvičíte jak koordinaci, tak si díky tomuto cviku budete i lépe uvědomovat své tělo. Zkuste také Vis, který je skvělou přípravou pro první přítahy. No a v neposlední řadě by měly děti zkoušet každý den skákat přes švihadlo nebo přes nějakou překážku (pokud zvládnou) anebo jen tak si zahopsat. 

Masáž chodidla

  • mějte míček vždy poruce (u postele, v baťůžku, nebo v koupelně)
  • můžete zkoušet několikrát denně
  • ideálně začněte masáží den hned po probuzení nebo před cvičením

Švihadlo

  • menší děti skáčou přes položené švihadlo na zemi, starší děti a pokročilí už klasicky
  • měňte různé typy přeskoků
  • skákejte po menších dávkách, klíč je v pravidelnosti ne v objemu

Židle

  • hezky se opřete celými zády a hlavou o zeď
  • dělejte více pokusů během dne
  • postupně můžete zařadit i obměny (na špičkách, na 1 noze apod.)

Vis

  • menší děti se zkoušejí houpat
  • měňte způsoby úchopu (nadhmat, podhmat atd.)

Klik s tenisákem

  • menší děti zkoušejí tenisák posouvat nosem, ušima
  • větší a silnější se zkoušejí tenisáku dotknout hrudníkem
  • můžete si zkusit přihrávat nosem při provedení kliku

Mamlas

  • skvělá zábava pro všechny doma
  • ruce si dejte kam chcete (na hlavu, za záda nebo klidně jednu ruku používejte)
  • často měňte podmínky

Meditace

  • sedněte si na oblíbený polštářek, deku
  • zavřete na minutu oči a jen dýchejte
  • představujte si vaše oblíbené místo, jídlo, zábavu nebo cokoli jiného co máte rádi
coach
Autor článku:Filip Raptopulos

Je potomkem řeckých bohů. Vyrůstal v rázovitém kraji, kde uhelné lišky dávají dobrou noc. S TRX a funkčním tréninkem začal již při studiích na FTK UP v Olomouci. Hrál závodně hokej za Třinec, i když na to teda moc nevypadá. Cesta pohybu a hry je jeho vášeň. Proto tím v současné době „drtí“ ženskou hokejovou reprezentaci a další sportovce (tenisty, hokejisty a další). Má rád pracovitost, smysluplnost a vášeň ve sportu. Jo a co se sportu týče, tak mu prý jde všechno!!! EGO však dávno rozpustil!!! Rád sdílí a rád naslouchá 🙂