4 tipy pro rychlostní trénink dětí

Na první pohled se to může zdát jako neřešitelný problém. Do tréninku rychlosti u dětí totiž velmi zasahuje tzv. “morál”. To znamená, že se jim prostě a jednoduše některá cvičení nechtějí dělat rychleji. Já tomu říkám trénink na rychlost tři. Jede to, ale maximální úsilí nevidíte. A bez něho to nepůjde. U náš v 3D FITNESS ACADEMY však máme kouzla a finty, které fungují a máme je vyzkoušené. Tak pojďme si je představit. Jsou jednoduché a na každém školení Kondiční trenér dětí a mládeže se o nich bavíme a zkoušíme je.

  1. Síla základ života

Trénujte s dětmi sílu. Rovnice je jednoduchá. Kdo není silák není ani rychlík. Stačí do každého tréninku zařadit pár her ze silového tréninku (s vlastním tělem nebo i s externím břemenem) a začnou se dít zázraky. Je to jako když stavíte dům. Taky potřebujete silný a stabilní základ a pak na něj postavíte cokoli. A síla je ta základová deska. Nebojte se. Citlivě a s rozumem.

 

2. Bez hry to bývá nuda

Zapojte do tréninku rychlosti hru a výzvy. Děti (a vlastně i my dospělí) milují výzvy. Jeden na jednoho, týmy proti sobě nebo klidně každý sám za sebe ale proti všem. Nikdo nechce prohrávat a obzvláště v dětském věku. Pochvalte je a pobídněte k dalším pokusům, když se nezadaří. Hrou se dokáží vybičovat samy k větší rychlosti.

 

3. Bez mozku to nepůjde

Učte děti reagovat na různé signály - oční, sluchové i dotykové. Častou chybou v tréninku dětí bývá nejen špatný programing (počet opakování, délka trvání atd.), ale také špatná volba signálů. Já sám jsem tuhle chybu v minulosti dělal. Většina her začínala na písknutí nebo slovíčko start apod. Položme si jednoduchou otázku. Kdy malému hokejistovi, tenistce a dalším sportovcům protihráč/ka říká, kdy vystartovat, co udělat a kam se pohnout? A na jaký typ signálu nejčastěji reaguje? Všechno podrobně rozebíráme v našem školení.

4. Perlička

Zkusili jste někdy reakční trénink s Blazepod světýlky? Perfektní nástroj pro rozvoj reakce u dětí. Výborný také pro hry. Jednoduchý na nastavení a ovládání a kreativní trenéři či rodiče si s ním opravdu vyhrají a následně i samy děti. Začít trénink s několika aktivačními hry je bezva pro nastartování a zlepšení vnímání. Nenásilně, bez manipulace trenéra a s plnou zodpovědností dětí za svůj výkon/výsledek.

coach
Autor článku:Filip Raptopulos

Je potomkem řeckých bohů. Vyrůstal v rázovitém kraji, kde uhelné lišky dávají dobrou noc. S TRX a funkčním tréninkem začal již při studiích na FTK UP v Olomouci. Hrál závodně hokej za Třinec, i když na to teda moc nevypadá. Cesta pohybu a hry je jeho vášeň. Proto tím v současné době „drtí“ ženskou hokejovou reprezentaci a další sportovce (tenisty, hokejisty a další). Má rád pracovitost, smysluplnost a vášeň ve sportu. Jo a co se sportu týče, tak mu prý jde všechno!!! EGO však dávno rozpustil!!! Rád sdílí a rád naslouchá 🙂